Fynn Jamal Dikecam Netizen Keluar Fatwa Sendiri Tentang Solat. Ini Reaksi Beliau

Fynn Jamal dikecam netizen dengan pendapat beliau

Baru-baru ini sebuah video yang memaparkan perkongsian daripada artis Fynn Jamal, mengenai cara-cara memperbetulkan solat telah menjadi tular dalam kalangan netizen disebabkan content daripada sharing tersebut ada sesetengahnya tidak tepat. Berkisar tentang doa iftitah dan persamaan solat lelaki dan perempuan telah mendapat perhatian netizen. Dengan hampir 11,000 retweet, dapat dilihat kes ini mendapat perhatian.

fynn jamal dikecam
Sumber: Twitter

Fynn Jamal Macam Mufti?

Isu ini timbul selepas salah seorang pengguna facebook memuat naik status untuk menegur kekhilafan yang diyatakan fynn jamal di dalam video beliau berdasarkan rujukan mazhab. Berikut adalah screenshot posting tersebut.

isu fynn jamal

isu fynn jamal
isu fynn jamal
Sumber: Facebook

Selepas itu, keadaan menjadi lebih tegang apabila rata-rata netizen telah menyatakan kekesealan dan tweet berbaur kecaman dilihat mula membanjiri kata kunci fynn jamal di twitter. Apa yang mereka terlupa adalah pesan daripada pemilik facebook tersebut yang menyatakan supaya orang ramai mengelakkan untuk mencaci perbuatan fynn jamal tersebut.

isu fynn jamal
Pesanan kepada netizen.Sumber:Facebook


Berikut kami kongsikan video penuh sesi sharing oleh fynn jamal yang telah dilakukan melalui facebook live dan telah diupload ke youtube sejak sebulan yang lalu.



sumber: artis malaysia 2020
Saya sarankan anda menonton video ini secara penuh dan anda boleh membuat penilaian sendiri.

Fynn Jamal Serang Balas

Tidak lama selepas itu, fynn jamal telah menyatakan pandangan beliau mengenai isu yang timbul ini dan ini jawapan beliau...
jawapan fynn jamal
Sumber: Twitter

Mungkin Fynn Jamal harus bersikap terbuka dan menyatakan sedikit penjelasan mengenai video tersebut. Semoga jalan penyelesaian dapat dicapai antara fynn dan netizen.

P/S: Tulisan saya pada entri kali ini adalah berikap neutral dan megikut pendapat peribadi. Jika anda ada sebarang komen atau cadangan. drop it below!
Previous Post Next Post

Contact Form