Ranking Penuh Sekolah SBP dan MRSM SPM 2016

Ranking Penuh Sekolah SBP & MRSM SPM 2016
Ranking Penuh Sekolah SBP & MRSM SPM 2016

Bahang keputusan SPM 2016 masih lagi terasa, tahniah saya ucapkan kepada anda semua kerana telah melepasi satu lagi ujian hidup,hehe. Ramai juga antara calon - calon yang sangat berminat untuk tahu dimanakah ranking sekolah mereka. Yalah, nak tahu juga prestasi sekolah berbanding sekolah-sekolah cemerlang yang lain kan. Personally, saya sebagai bekas pelajar MRSM juga tidak akan terlepas untuk mengikuti ranking maktab saya berbanding maktab lain dan di mana kedudukannya berbanding sekolah berasrama penuh (SBP) yang lain.

Apa yang saya paparkan ini bukanlah bertujuan untk mewujudkan racism antara sekolah-sekolah, tidak sama sekali, ranking ini adalah sebagai rujukan sahaja dan juga untuk memberi lebih semangat kepada pelajar-pelajar mahupun guru untuk membawa nama sekolah mereka ke tahap yang lebih tinggi.

Ranking MRSM SPM 2016

Berikut saya paparkan ranking MRSM SeMalaysia bedasarkan Gred Purata Maktab (GPM) di dalam SPM 2016.
Ranking MRSM SPM 2016
Ranking MRSM SPM 2016

Ranking SBP SPM 2016

Berikut pula adalah ranking Sekolah Berasrama Penuh (SBP) di dalam SPM 2016.
Ranking SBP SPM 2016
Ranking SBP SPM 2016

Ranking SBP + MRSM SPM 2016

Sebagai tambahan, saya telahpun menyusun ranking ini dengan menmbandingkan GPS antara MRSM dan juga SBP, jadi anda semua bolehlah mendapat sedikit info dimana kedudukan sekolah anda di dalam ranking campuran ini.

Ranking SBP & MRSM SPM 2016
Ranking SBP & MRSM SPM 2016

Tahniah diucapkan sekali lagi kepada sekolah yanSemoga entri ini memberi informasi kepada anda, jika ada sebarang komen atau cadangan mengenai blog ini atau posting saya yang terdahulu, drop your comments below!

Psssst...Lazada Malaysia sekarang tengah buat SALE! Nak tahu barangan apa yang ada diskaun? Klink Ads Lazada di sebelah kanan anda (desktop) atau dibawah (mobile) sekarang!!

P/S: Analisa ranking ini adalah sebagai rujukan sahaja dan saya hanya menggunakan 2 tempat perpuluhan sahaja dan mungkin akan menyebabkan perbezaan GPS +/- 0.001. Harap maklum.
Previous Post Next Post

Contact Form